WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI, INWESTYCJI I ROZWOJU
Czas pracy wydziału:
poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30
Struktura wydziału:
- Izabela Wasińska - Naczelnik Wydziału
tel. 0-62 742 96 38
budynek D, pok. 302
naczelniknr@powiatpleszewski.pl
- Maria Ratajczak – Gramala - Zastępca Naczelnika Wydziału
tel. 0-62 742 96 25
budynek D, pok. 301
nieruchomosci3@powiatpleszewski.pl
- Mariusz Depa - stanowisko ds. inwestycji
tel. 0-62 742 96 37
budynek D, pok. 306
inwestycje2@powiatpleszewski.pl
- Danuta Mandryk - stanowisko ds. zamówień publicznych
tel. 0-62 742 96 37
budynek D, pok. 306
przetargi@powiatpleszewski.pl
- Joanna Głowacka - stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
tel. 0-62 742 96 25
budynek D, pok. 301
nieruchomosci2@powiatpleszewski.pl
- Justyna Zefirian stanowisko ds. ochrony gruntów rolnych
tel. 0-62 742 96 25
budynek D, pok. 301
nieruchomosci1@powiatpleszewski.pl
Marcin Sitnicki - stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
tel. 0-62 742 96 43
budynek D, pok. 304
- Sylwia Paszkowiak - Drogoś stanowisko ds. stanowisko ds. zatwierdzenia projektów organizacji ruchu, wydawanie zezwoleń na wykorzystanie dróg w sposób szczególny
tel. 0-62 742 96 37
budynek D, pok. 305
rozwoj@powiatpleszewski.pl
Zadania wydziału:
- Stały monitoring źródeł finansowania, których beneficjentem może zostać Powiat i jego jednostki organizacyjne.
- Bieżąca koordynacja działań związanych z otrzymanymi środkami finansowymi.Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy europejskich.
- Opracowywanie kompleksowych dokumentów planistycznych Powiatu w sferze rozwoju (strategie, plany rozwoju lokalnego, wieloletnie plany inwestycyjne i in.).
- Analiza potrzeb społeczno – gospodarczych Powiatu pod kątem zadań finansowanych z funduszy europejskich oraz opiniowanie dokumentów strategicznych Powiatu w aspekcie zewnętrznych źródeł finansowania.
- Współpraca z administracją rządową i samorządową, organizacjami pozarządowymi, instytucjami okołobiznesowymi i innymi instytucjami zaangażowanymi w proces integracji Polski z UE.
- Koordynowanie działań wspierających rozwój małej i średniej przedsiębiorczości działających na terenie Powiatu .
- Nadzorowanie i dokumentowanie inwestycji Powiatu oraz koordynowanie zadań inwestycyjnych Powiatu i jego jednostek organizacyjnych.
- Zbywanie, wydzierżawianie, wynajmowanie i użyczanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatowego zasobu nieruchomości, a także nabywanie nieruchomości do tych zasobów.
- Podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu.
- Regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu.
- Prowadzenie punktu informacyjno – konsultacyjnego ds. regulowania stanów prawnych nieruchomości.
- Występowanie z wnioskami o zakładanie ksiąg wieczystych oraz o wpis w księgach wieczystych w sprawach dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu.
- Naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu.
- Prowadzenie postępowań wywłaszczeniowych oraz postępowań związanych ze zwrotami wywłaszczonych nieruchomości.
- Wydawanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w prawo własności.
- Realizacja zadań wynikających z przepisów o reformie rolnej.
- Wydawanie decyzji ustalających odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne.
- Opiniowanie i uzgadnianie zadań inwestycyjno-remontowych na nieruchomościach wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatowego zasobu nieruchomości.
- Ewidencjonowanie nieruchomości wchodzących w skład zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatowego zasobu nieruchomości.
- Sporządzanie planów wykorzystania zasobu nieruchomości Skarbu Państwa oraz powiatowego zasobu nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji oraz naliczaniem opłat z tego tytułu.
- Wydawanie decyzji nakładających na osoby powodujące utratę lub ograniczenie wartości użytkowej gruntów obowiązek ich rekultywacji.
- Kontrola wykonywania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
- Współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w zakresie realizacji zadań drogowych, w tym w zakresie organizacji i zarządzania ruchem na drogach.
- Opracowywanie i przeprowadzanie procedur o udzielanie zamówień publicznych, nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy prawo zamówień publicznych.
Dokumenty do pobrania
Wniosek o wyłączenie gruntów z produkcji rolnej