Ustawą z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz. U. z 2020 r. poz. 875 art. 29) wprowadzono zmiany w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej. Jedna z wprowadzonych zmian dotyczy poszerzenia kręgu beneficjentów mogących skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej o osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku. Nieodpłatna pomoc prawna skierowana do osób prowadzących ww. działalność traktowana jest jako pomoc de minimis.
By uzyskać nieodpłatną pomoc prawną przedsiębiorca ubiegający się o pomoc winien przesłać na adres e-mail:
starostwo@powiatpleszewski.pl niżej wymienione dokumenty:
- wypełnione oświadczenie dotyczące pomocy de minimis – załącznik nr 1
- wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis – załącznik nr 2
- informację dotyczącą przetwarzania danych osobowych - pobierz
- oraz nr telefonu do kontaktu.
Po otrzymaniu ww. dokumentów, pracownik Starostwa Powiatowego w Pleszewie skontaktuje się telefonicznie w celu umówienia terminu pomocy prawnej. Po udzieleniu porady Starostwo Powiatowe wyda zaświadczenie stwierdzające, że udzielona pomoc publiczna jest pomocą de minimis.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt pod nr tel. 62 7-429-654
Załączniki do pobrania: